ТОП-5 основних правил дотримання гігієни в готелях проєкту
Щоб запобігти розповсюдженню інфекцій в готелях, де живуть 600 дітей разом з дорослими супроводжуючими, команда проєкту ретельно слідкує за дотриманням правил гігієни. Про особливості всі нюанси цього процесу розповіли керуючі готелями Лілія Коскор та Ірина Лебідь.
Дотримання основних правил гігієни в готелях, де живуть діти - це не лише про чистоту і порядок, а й про профілактику інфекційних захворювань та здоров’я дітей. Розкажіть, як побудована ця система в готелях?
У нас в готелях все відбувається централізовано, починаючи від прання та заміни постільної білизни, закінчуючи прибиранням те дезінфекцією. Є відповідальні особи, які стежать за дотриманням гігієни та чистоти як загальних місць користування, так і особистого простору. За майже два роки ми побудували чітку і зрозумілу схему, яка дієва та влаштовує обидві сторони - турецьку і українську. Розуміємо, що діток в готелях живе багато на постійній основі, тому зі свого боку ми допомагаємо співробітникам готелів.
Як відбувається прання особистих речей?
В готелях є окреме приміщення, де знаходяться пральні та сушильні машини. Там по буднях працює турецький персонал. Всі необхідні пральні засоби видаються безкоштовно. В першій половині дня вихователі закладів та опікуни або старші діти приносять брудний одяг, а після обіду забирають. Всі речі здаються у підписаних пакетах з номером кімнати або назвою закладу. Ми склали розклад прання, щоб було рівномірне навантаження щодня.
Гігієна на кухні: хто стежить і яким чином відбувається дезінфекція?
Кухня - це зона відповідальності готеля і це передбачено ліцензією. Відповідно, за чистотою дбає турецький персонал. Доступу до кухні не має ніхто, крім кухарів. Кожен зі співробітників в обов’язковому порядку має санітарну книжку. Вони систематично беруть зразки їжі та відправляють їх в лабораторію на хімічний аналіз в спеціальних боксах. Тобто вся їжа в ресторанах завжди гарантовано свіжа і якісна. Посуд миється у спеціалізованих машинах з додаванням всіх необхідний миючих та дезінфікуючих засобів. Після миття окремо весь посуд проходить дезінфекцію паром та висушується. І лише після цього ним можна користуватися.
Де в готелях закінчується зона відповідальності за чистоту турецького персоналу і що входить до обов'язків учасників проєкту? Чи перевіряються номери на предмет порядку?
Готельні приміщення загального користування (хол, їдальня, ресепшн) та прилеглу територію систематично прибирає турецький персонал. Також вони дбають і про чистоту санвузлів в кімнатах наших мешканців. Коридори житлових корпусів по черзі прибирають учасники проєкту. В номерах наводять лад також самі мешканці. Щотижня по суботах у нас парко-господарський день - прибирання номерів, загальних коридорів, заміна постільної білизни. Але зазвичай порядок в номерах наводиться майже щодня. Вранці перед сніданком діти обов’язково застилають постіль, розкладають особисті речі у шафи і за цим всім стежать вихователі, опікуни та батьки-вихователі. А по четвергах чистоту у номерах перевіряє спеціально обраний актив, до складу якого входять вихователі, опікуни, адміністрація готелю.
Чи видаються учасникам проєкту централізовано миючі засоби та інвентар?
Так, весь необхідний інвентар для прибирання особистого простору видається. Віники, совки, швабри, відра - це речі тривалого використання і вони є у кожного. За потреби - замовляємо волонтерам додатково і роздаємо.
Чи проводиться комплексна дезінфекція всіх номерів, як часто?
Дезінфекція в номерах та на балконах проводиться обов’язково і систематично. Її проводять співробітники готелів - роблять все планово. Головна мета - не допустити розмножень комах, тарганів чи гризунів. Навіть влітку труять комарів на вулиці. Всі хімікати, які використовуються - ліцензовані, протестовані і гіпоалергенні.
На території готелів є басейни. В літню пору - це улюблене місце відпочинку діток. Але водночас це і велика небезпека підхопити якусь інфекцію. Як відбувається дезинфекція та контроль?
Басейн - це задоволення не з дешевих, адже потрібно весь час слідкувати за чистотою води, проводити дезинфекцію. І про це дбають власники готелів та турецькі співробітники. В сезон щовечора в басейнах береться проба води та робиться хімічний аналіз (перевіряється pH, мікрофлора, кількість хімічних речовин тощо). Після цього турецький персонал проводить дезинфекцію води, додає всі необхідні хімічні речовини для очистки. Відтак вночі в басейні купатися не можна. Вранці знімаються проби і лише після цього, якщо все добре, відвідування басейну дозволяється.
Особиста гігієна діток: хто стежить? Чи забезпечує проєкт учасників засобами гігієни? І якщо так, то що і як часто вони видаються?
За гігієною дітей стежать батьки-вихователі, опікуни, куратори груп, вихователі спеціалізованих дитячих закладів. У кожної дитини є все необхідне: зубна щітка та паста, губка для миття тіла, мило, шампуні, гелі для душу, креми, дезодоранти тощо. Всі мають індивідуальні засоби гігієни, вони систематично оновлюються та поповнюються. Дівчат забезпечують предметами жіночої гігієни, дітей з особливими потребами - памперсами. Проєкт також на постійній основі надає всім підопічним шампуні від педикульозу - і в якості лікування, і для профілактики. Дорослі вчать більш старших діток самостійно прати собі спідню білизну, щоб вони розуміли цю зону особистої відповідальності. До речі, нова спідня білизна також видається дітям систематично.
Отже, основні правила дотримання гігієни в готелях, де мешкають учасники проєкту:
- Централізована організація прання, прибирання, заміни постільної білизни, дезинфекції.
- Взаємодопомога та розподілення обов’язків між турецьким персоналом і учасниками проєкту.
- Безкоштовне забезпечення необхідними побутовими миючими засобами та інвентарем.
- Забезпечення засобами особистої гігієни.
- Постійний контроль за дотриманням основних правил гігієни.